Primul aur la Cannes pentru agentii independente!

screenshot-5-cover-800

Federatia Coalitia Natura 2000 alaturi de Jazz,Rogalski Damaschin Public Relations si Societatea Ornitologica Romana au obtinut in premiera Gold Lion in categoria Entertainment for Music – Use of an Artist as a Spokesperson/Ambassador in Partnership with a Cause la editia 2016 a Festivalului International de Creativitate Cannes Lions pentru campania Opreste Barbaria, Salveaza Ciocarlia!

Este pentru prima oara in ultimii ani cand agentii romanesti neafiliate si artisti independenti obtin aceasta distinctie participand la Cannes Lions cu o singura campanie, inscrisa intr-o singura categorie, marcand inceputul ofensivei agentiilor independente, care dispun de creativitate, energie si experienta pentru a face posibile rezultate cu impact pentru intreaga societate. Andreea Ilie, mezzosoprana la Filarmonica Banatul Timisoara, a fost vocea care a dat glas cauzei pasarilor cantatoare ale Romaniei si ambasadoarea campaniei.

Campania premiata la Cannes Lion a fost initiata de Jazz si Societatea Ornitologica Romana (SOR) si a condus intr-un timp record la modificarea Legii Vanatorii, interzicand total sau reducand cota de vanat pentru mai multe specii de pasari simbol pentru romani. Utilizand muzica in mod creativ, campania a creat presiune publica astfel incat politicienii sa tina cont de cerintele societatii civile, intr-o perioada in care agenda publica era dominata de alte subiecte decat Legea Vanatorii.

„Suntem fericiti ca un gest simplu si real, o cauza atat de frumoasa ne-a iesit. Am mai zis si o sa mai zicem: daca toti creativii din aceasta industrie si-ar alege cate o cauza, o indignare personala etc, si ar incerca sa-i gaseasca rezolvarea in lumea reala, atunci poate ca lumea chiar ar fi un loc mai bun. Asta e puterea comunicarii cu suflet. Sunt multe de facut si multe pe care le putem face noi. Nici nu trebuie sa cautam mult, povestile sunt langa noi, le traim deja. Multumim oamenilor care au crezut in cauza noastra si oamenilor din SOR si Natura 2000 care vor sa faca ceva in si pentru Romania”, a declarat Andreea Ghenoiu (Group Creative Director Jazz).

Campania a avut ecouri imediate in presa nationala si internationala, care a sustinut neconditionat intregul demers, creand un subiect de interes pentru publicul din Romania. Campania a fost premiata cu cinci trofee la Romanian PR Award, ca un exemplu stralucit de creativitate si eficienta pentru un impact social imediat.

In mediul online, campania a fost centrata in jurul site-ului, acolo unde vizitatorii au putut semna o petitie, au putut share-ui materialele video si audio si au putut descarca triluri ale celor mai indragite pasari cantatoare ale romanilor.

Campania s-a dus si in social media, mai multi artisti au adoptat-o si s-au alaturat sustinerii ei.

In urma campaniei, Legea Vanatorii a fost adoptata cu modificarile propuse de ONG-urile de mediu,  iar Ministerul Mediului a redus cota de vanatoare pentru ciocarlie, in timp ce unele pasari au disparut complet de pe lista celor care pot fi vanate.

Campania a fost posibila prin daruirea si implicarea unor oameni deosebiti care au crezut in cauza. In primul rand, mezzosoprana Andreea Ilie, fara vocea careia nu am fi reusit sa dam o voce pasarilor cantatoare ale Romaniei. Andreea Ilie a fost acompaniata magistral de fetele de la Sierra String Quartet.

Apoi Film Factor si operatorul Tudor Mircea care au adus povestea la viata. Si oamenilor de la Pukka care s-au ocupat de partea de programare a site-ului.

Anterior Cannes, campania a mai fost premiata la Webstock, Internetics, PR Award, Golden Hammer. A fost si in topul celor mai bune filme pebestadsontv.com, in aprilie 2015 si in topul celor mai populare si apreciate reclame din 2015, pe adsoftheworld.com.

 

Campania in cifre

  • Peste 300,000 vizualizari ale spotului video pe platforma Hotnews.ro
  • 15 stiri si reportaje la TV si radio, dintre care un reportaj la Pro TV in prime-time
  • 129 articole in presa online si pe bloguri
  • 16 aparitii in presa scrisa
  • 9,047 de semnaturi pe petitia online
  • 11,822 vizitatori unici pe site-ul salveazaciocarlia.ro
  • Peste 35,000 vizualizari ale spotului pe YouTube
  • 2,368 de share-uri pe Facebook
  • 92,408 reach organic pe pagina de Facebook intr-o luna
  • 293,205 afisari pe pagina de Facebook intr-o luna
  • 0 lei buget, insa multa energie si dedicare din partea initiatorilor si partenerilor

 

Echipele care au contribuit la realizarea campaniei:

Echipa Jazz:
Valentin Suciu – Creative & Director
Andreea Ghenoiu – Group Creative & Copywriter
Raluca Matei – Senior Art Director
Irina Pencea – Strategie
Mario Niculae – Ilustratie

Echipa Rogalski Damaschin:
Eliza Rogalski – Head of Strategy
Alina Damaschin – Creative Leader
Dorian Ilie – Communication Director
Cristiana Andrei – Social Media Director
Cristina Lica – Media Relations Consultant
Cristina Sterbet – Media Relations Consultant
Gabriela Garjoaba – Media Relations Consultant
Sorin Barariu – Media Relations Consultant
Andreea Adam – Social Media Consultant

Echipa Film Factor:
Tino Furtuna – Producator Executiv
Vlad Iorga – Producator
Andrei Tatu – Sunet
Ionut Grigore – Sunet